Skift skriftstørrelse   Udskriv emne

Hjemas

Har du oplevelser eller spørgsmål omkring byggeri af træhuse - kan du oprette et indlæg, læse eller besvare et indlæg her. God fornøjelse !

Hjemas

Indlægaf AndersT » tirs 07. mar, 2006 09:24

Har læst mange indlæg omkring Hjemas byggeri. En del negative og nogle positive. De positive skriver nok ikke så meget i dette forum så det er lidt svært at få dannet en klart billed generelt. Vi overvejer et Hjemas hus og det er klart at en advokat skal se på papirene først - det har vi lært af de indlæg der er. Samtidig er det mit indtryk at Hjemas huse ikke er topkvalitet - de er flotte på billeder og vi skal så se om et prøvehus matcher disse forventninger. Huset skal dog være i orden rent
AndersT

Indlægaf Ukendt bruger » tirs 07. mar, 2006 09:35

Jeg efterlyser ligeledes info Om Hjemas. Ikke så meget info om hvad der kan gå galt ved selve byggeriet, men mere info fra nogen som allerede bor iet hjemas hus. Alle byggerier kan gå galt uanset producent, det vidner dette forum om.

Jeg er mere interesseret i info om hvad er godt ved at bo i huset, og hvad er kanp så godt? Info omkring lys, lyd, vind og regn påvirkning. Eksempelvis Januar stormen 2005, hvordan reagerede huset på det? Endvidere Materielernes beskaffenhed efter at have vær
Ukendt bruger

Indlægaf Ukendt bruger » tirs 07. mar, 2006 15:13

[quote]Jeg efterlyser ligeledes info Om Hjemas. Ikke så meget info om hvad der kan gå galt ved selve byggeriet, men mere info fra nogen som allerede bor iet hjemas hus. Alle byggerier kan gå galt uanset producent, det vidner dette forum om.

Jeg er mere interesseret i info om hvad er godt ved at bo i huset, og hvad er kanp så godt? Info omkring lys, lyd, vind og regn påvirkning. Eksempelvis Januar stormen 2005, hvordan reagerede huset på det? Endvidere Materielernes beskaffenhed efter at h
Ukendt bruger

Indlægaf Ukendt bruger » tirs 07. mar, 2006 19:30

Hej

Vi har boet i et hjemas-hus i 3 måneder nu og vi er meget glade for det. Der er nogle håndværksmæssige små-fejl, og man kan da godt mærke at materialerne ikke er de aller dyreste, men generelt set fungerer huset rigtigt godt. Vi er en pladskrævende familie (to voksne, to små børn + en stor hund) og det er netop det store overskud af plads, lys og luft, som giver følelsen af luxus selvom man bor i et billigt typehus.

http://www.123hjemmeside.dk/villa_ekholm

mvh,
Lars
Ukendt bruger

Indlægaf Ukendt bruger » ons 15. mar, 2006 18:36

Hej

Jeg overvejer et hjemashus og har flere gange set prøvehuset på Fyn - blot er jeg bekymret for revnerne i vægge og sammenfæjninger, der såvedt jeg kan se stiger i omfang for hvert besøg.

Hejmas siger at revnerne bliver repareret efter et år, men hvad med derefter? Jeg har svært ved at forestille mig at revneriet ophører efter præcis et år - eller? Er der nogle fagfolk i dette forum, der ved hvordan vægge og loftgipsplader arter sig på længere sigt. Er der forskel på hvormeget gipsplade
Ukendt bruger

Indlægaf Ukendt bruger » tors 16. mar, 2006 09:18

Vi har ikke boet i et hjem hus et år, men jeg må sige at vores lofter og væge, efterhånden ligner noget der er løgn.. De er revnet over at, det er et virelig elendigt stykke malerarbejde hjemas udføre i deres hus. Torben (dirktøren) kommer en gang i næste uge og kigger på det. Jeg har fortrudt mange gange at vi fik bygget dette hus, der er virkelig mange ting som ikke er tilfredsstillende. :(
Ukendt bruger

Indlægaf Ukendt bruger » søn 19. mar, 2006 19:39

Et indlæg fra en tilfreds Hjemas husejer. Vi har aldrig boet i så dejligt et hus,og vi har dog været husejere i over 25 år. Lyset og ruminddelingen er fantastisk godt :) . Vi har ikke haft problemer med samarbejdet med Hjemas,har hele tiden følt , der blev fulgt op på vores klagepunkter. Vi har også problemer med revner , men forventer de bliver rettet ved 1 års eftersynet. Vi har tidligere bygget til , et af vores andre huse, med elementer,de revner også!!!! Ellers kan vi kun sige efter at have
Ukendt bruger

Indlægaf Ukendt bruger » tirs 21. mar, 2006 10:45

Vi har boet i vores Hjem hus i lidt over et år nu. Desværre blev huset opført kort før sneen dalede hvilket betød at vi ikke kunne nå at behandle terrasse og facader med træbeskyttelse....det kan ses nu!!!
Desuden føler vi os i flere tilfælde snydt og meget dårligt behandlet af Hjem.
Hele proccessen med køb, opførsel, overtagelse og opfølgning har været frustrerende og generelt en dårlig oplevelse. Vi er da glade nok for huset...det er jo flot, stort og lyst....men med en masse fejl.
Overvej
Ukendt bruger

Indlægaf Ukendt bruger » tirs 21. mar, 2006 11:52

Hvor er det ærgeligt at høre når nu huset ellers er pænt og et alternativ til øvrige byggefirmaer. Jeg er glad for alles input, selvom jeg gerne helst havde været foruden både for jeres og mit valgs skyld.

Det med træet har jeg tænkt over og været lidt bekymret for, da jeg i mit nuværende hus sidste år købte et lærketræ's hegn - gav det det som producenten sagde at det skulle have ifm olie etc. - men det ser frygtligt ud nu - fyldt med sorte streger og plamager der ligner mest af alt mug og s
Ukendt bruger

Indlægaf Ukendt bruger » tirs 21. mar, 2006 20:37

[quote]Vi har boet i vores Hjem hus i lidt over et år nu. Desværre blev huset opført kort før sneen dalede hvilket betød at vi ikke kunne nå at behandle terrasse og facader med træbeskyttelse....det kan ses nu!!!
Desuden føler vi os i flere tilfælde snydt og meget dårligt behandlet af Hjem.
Hele proccessen med køb, opførsel, overtagelse og opfølgning har været frustrerende og generelt en dårlig oplevelse. Vi er da glade nok for huset...det er jo flot, stort og lyst....men med en masse fejl.
Ukendt bruger

Næste

Tilbage til Erfaringer med byggefirmaer af træhuse